Stedspecifik målgruppeanalyse

Strategisk byudvikling handler bl.a. om at forstå og gribe ind i flyttemønstre. I dag handler boligvalg ikke alene om pris og boligstørrelse men også om mere komplekse faktorer som byliv, bomiljø, skole og institution i nærområdet. For danskerne er boligvalget i høj grad blevet et valg, der udtrykker værdier og livsstil.

Det kommercielle marked udvikler især boliger til et mainstream-publikum. Det betyder, at der opføres mange boliger af samme typer i dag. Og ingen af dem tilfredsstiller nogle af de helt særlige behov, som de fleste har i dag. Blandt andet derfor bliver mange af de gamle kvarterer i de større byer ved med at være attraktive, selv om boligerne ofte ikke lever op til samme standart som de nye boliger: Der er ganske enkelt attraktive byområder, som giver identitet og tilfredsstiller bobehov, som ligger ud over boligens rammer.

Rådgiverne Urban kobler Minervas værdisegmenterede analyse af livsstil med en bymæssig stedsforståelse og udvikler målgrupper, der er realistiske og relevante til netop det sted i byen.